بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

درباره استادیوم لوسیل قطر، میزبان فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲

  • کد خبر: ۱۴۰۵۸۴
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
درباره استادیوم لوسیل قطر، میزبان فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲
«لوسیل» مهم‌ترین استادیوم قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ است که در آن ۱۰ مسابقه ازجمله دیدار رده‌بندی برگزار شده است. این استادیوم برای آرژانتینی‌ها خوش‌یمن بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز - «لوسیل»، مهم‌ترین استادیوم قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲، قرار است به مرکز شهری به همین نام تبدیل شود که محل اسکان حدود ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.

گنجایش ورزشگاه لوسیل

درباره استادیوم لوسیل قطر، میزبان فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲

ورزشگاه ملی لوسیل که بزرگترین ورزشگاه قطر است ظرفیتی بالغ بر ٨٨٬٩۶۶ نفر دارد. پس از پایان جام جهانی، بیشتر صندلی‌های این ورزشگاه جدا می‌شوند تا به محلی برای فعالیت مدارس، مراکز سلامتی، مغازه‌ها و باشگاه‌های ورزشی تبدیل شود؛ بخش بالایی ورزشگاه نیز بالکن خانه‌هایی می‌شود که قرار است ساخته شوند. تماشاگران می‌توانند با استفاده از خط مترو مستقیم از شهر دوحه به استادیوم لوسیل بروند.

ورزشگاه لوسیل چگونه ساخته شد؟

پس از انتخاب قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، کمیته میزبانی این کشور طرحی به‌شکل کاسه با الهام از آثار هنری موجود در سراسر جهان عرب را برای این ورزشگاه انتخاب کرد. این ورزشگاه را شرکت بریتانیایی «فاستر اند پارتنرز» و «پاپولوس» طراحی کرده‌اند. 

ساخت استادیوم در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و تکمیل آن چهار سال طول کشید. در زمان عقد قرارداد ساخت‌وساز استادیوم لوسیل، رقمی بالغ بر ۷۶۷ میلیون دلار برای احداث آن برآورد شد که برای استادیومی با این مقیاس هزینه بالایی به نظر نمی‌رسید.

این ورزشگاه به‌عنوان هشتمین و آخرین استادیوم قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی در ۱۱ اوت ۲۰۲۲ با حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا افتتاح شد.

طراحی ورزشگاه لوسیل

درباره استادیوم لوسیل قطر، میزبان فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲

طراحی ورزشگاه «لوسیل» تقریباً روی یک طرح دایره‌ای تنظیم شده است. شکل آن از بیرون شبیه یک کاسه بزرگ است که نماد ظرف سنتی خرماست. ساختار «کاسه خرما» که در اطراف غرفه‌ها قرار دارد، وزنی معادل ٣٠هزار تن و قطر آن ٣١٠ متر است. این سازه روی ۴٨ ستون شیب‌دار قرار دارد و یک قاب از ٢۴ تکیه گاه V شکل ایجاد می‌کند. وزن ستون‌ها ۶ هزار و ۲۷۱ تن است که به تنهایی بیشتر از تمام فولادهای سازه مورد استفاده در بیشتر استادیوم‌های فوتبال است.

درباره استادیوم لوسیل قطر، میزبان فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲

با تاریکی هوا، سیستم نورپردازی پیشرفته این استادیوم باعث می‌شود که تعامل نور و منافذ نما به حداکثر برسد و برای تماشاگرانی که به‌سمت استادیوم در حرکت هستند، استادیوم مانند یک فانوس عربی به نظر برسد.

امکانات ویژه سازه ورزشگاه لوسیل

سازه ورزشگاه لوسیل از شیوه‌های ساختمانی پایدار و اقدامات بازیافت فاضلاب استفاده می‌کند. این سایت با آب بازیافتی برای آبیاری گیاهان در اطراف محل ورزشگاه، ۴٠ درصد آب بیشتری نسبت به سایر استادیوم‌ها ذخیره می‌کند.

سقف ساخته شده از مواد پیشرفته‌ای به نام پلی تترافلورواتیلن (PTFE)، از ورزشگاه در برابر باد گرم محافظت می‌کند، گرد و غبار را دور نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد تا نور کافی به درون ورزشگاه بتابد، درحالی‌که سایه‌ای برای کاهش بار ورزشگاه ایجاد می‌کند ]

تکنولوژی خنک‌کننده این ورزشگاه مانند دیگر ورزشگاه‌های برنامه‌ریزی شده برای جام جهانی ۲۰۲۲، با استفاده از انرژی خورشیدی خنک می‌شود و ردپای کربنی آن صفر است. (منبع: ایمنا)

درباره رقابت فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی قطر  

 فرانسه در دیدار نهایی جام‌جهانی درحالی در ورزشگاه لوسیل به مصاف آرژانتین خواهد رفت که برخلاف حریفش تاکنون در این ورزشگاه پا نگذاشته است. فرانسه در بازی امروز درباره ورزشگاه فینال با یک گره تاریخی روبه‌روست. فرانسه اولین بازی‌اش در جام‌جهانی است که در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود. این درحالی است که آرژانتین پنجمین بازی‌اش را در این ورزشگاه انجام خواهد داد و سابقه بازی‌های قبلی آن‌ها در این ورزشگاه نشان می‌دهد که باز هم باید شاهد حضور هزاران طرف‌دار آلبی‌سلسته روی سکو‌ها باشیم و جوی کاملا آرژانتینی را در فینال ببینیم.

در قهرمانی‌های قبلی فرانسه در جهان، این کشور همیشه تا پیش از بازی پایانی یک مسابقه را در ورزشگاه میزبان فینال برگزار می‌کرد. تنهاباری که فرانسه بدون انجام هیچ مسابقه‌ای در ورزشگاه بازی فینال پا به مسابقه نهایی گذاشت، در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. آن‌ها پیش از فینال هیچ مسابقه‌ای در ورزشگاه المپیک برلین انجام نداده بودند و درنهایت در صحنه پایانی مقابل ایتالیا با ضربات پنالتی شکست خوردند. به‌طورکلی، آخرین‌باری که یک تیم بدون انجام هیچ مسابقه‌ای در طول مسابقات در ورزشگاه نهایی به فینال جام‌جهانی رسیده است، به جام‌جهانی سال ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی مربوط می‌شود. در آن سال هیچ‌یک از فینالیست‌ها، یعنی اسپانیا و هلند، پیش از آن هیچ مسابقه‌ای در ورزشگاه ساکرسیتی انجام نداده بودند و اسپانیا با یک گل قهرمان جهان شد. ورزشگاه لوسیل در جام‌جهانی کنونی میزبان ۹ بازی پیش از فینال بوده است. آغاز میزبانی این ورزشگاه با پیروزی عربستان مقابل آرژانتین بود. همچنین پیروزی آرژانتین مقابل مکزیک، هلند و کرواسی در این ورزشگاه بوده است و یاران مسی کاملا با این ورزشگاه آشنایی دارند و باید دید این مسئله امتیازی برای آن‌ها در فینال خواهد بود یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->